Kakaowe ciasto z owocami

Bardzo żałuję, że sezon na letnie owoce nie trwa cały rok. Im starsza się robię, tym bardziej mi smakują. Trudno byłoby mi wybrać ulubione, ale czarne porzeczki i maliny z pewnością zdobyłyby miejsce na podium i to właśnie ich użyłam do przygotowania ciasta. Mam nadzieję, że tak jak ja staracie się wykorzystać jagodowo-malinowy sezon jak najlepiej. Ciemnoczerwone owoce to prawdziwa skarbnica antyoksydantów, które hamują procesy starzenia. Mają także działanie przeciwzapalne, przeciwwirusowe i antynowotworowe, a przy tym są przepyszne i mają naprawdę niewiele kalorii! U mnie goszczą we wszystkich koktajlach, owsiankach i... ciastach! 

Tym razem moja propozycja to dziecinnie proste kakaowe ciasto z porzeczkami i malinami. Żeby je zrobić wystarczy zblendować wszystkie składniki, przełożyć do formy i wstawić do piekarnika. Smak gorzkiej czekolady wspaniale łączy się z kwaskowatością owoców. Sprawdza się świetnie na śniadanie albo przekąskę. Przygotowuje je się bardzo szybko, a jeszcze szybciej znika z talerza!

tort wegański z owocami leśnymi

Składniki:

  • 2 szklanki mąki (ja użyłam 1 pszennej tortowej i 1 orkiszowej)
  • 1 dojrzały banan
  • 0,5 szklanki oleju rzepakowego
  • 0,5 szklanki mleka roślinnego
  • 1 łyżka mielonego siemienia lnianego zalanego wrzątkiem
  • 0,5 szklanki ksylitolu/cukru
  • 2 łyżki gorzkiego kakao
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 0,5 szklanki czarnych porzeczek*
  • Garść malin*
  • 0,5 tabliczki gorzkiej czekolady
  • 1 łyżka gęstego mleczka kokosowego

*Możecie użyć innych ulubionych owoców. Jagody, wiśnie i jeżyny również sprawdzą się doskonale :) 

tort wegański z owocami leśnymi

Wykonanie:

W dużej misce łączymy mąkę, słodzidło, proszek do pieczenia, kakao, olej, mleko, glutek z siemienia i rozgniecionego banana. Wszystko dokładnie blendujemy, a następnie dodajemy porzeczki (zostawiamy kilka do udekorowania ciasta) i delikatnie mieszamy. Masę przekładamy do formy i pieczemy około 40 minut w 180 stopniach. Kiedy ciasto ostygnie, polewamy gorzką czekoladą rozpuszczoną z łyżką mleczka kokosowego i pozostałymi owocami. Smacznego!

Komentarze