Proste muffinki bananowe z sezamem i czekoladą

Na pewno słyszeliście o chlebku bananowym. Jest pyszny, wilgotny i sycący. Doskonale sprawdza się na śniadanie, a w połączeniu z dżemem i masłem orzechowym to prawdziwe niebo w gębie. Dodatkowo to świetny sposób na wykorzystanie mega dojrzałych bananów, z którymi nie mamy co zrobić :) Tym razem troszkę urozmaiciłam mój podstawowy przepis na chlebek, dodając do niego prażony sezam i garść orzechów włoskich. Ciasto zamiast w keksówce upiekłam w foremkach na muffinki. Smakują tak samo dobrze, a do tego nawet nie trzeba ich kroić! No i piecze się je nieco szybciej...


Składniki (na około 12 muffinek):

  • 2 szklanki mąki (ja użyłam pół na pół pszennej i żytniej)
  • 0,5 szklanki oleju rzepakowego
  • 0,5 szklanki mleka roślinnego
  • 0,5 szklanki cukru trzcinowego
  • 2 dojrzałe banany
  • 1 łyżka mielonego siemienia lnianego
  • pół tabliczki gorzkiej czekolady
  • garść orzechów włoskich
  • 4-5 łyżek sezamu
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia

Wykonanie:

Mąkę, cukier, siemię lniane i proszek do pieczenia łączymy w dużej misce. Następnie dodajemy rozgniecione widelcem banany, olej i mleko oraz posiekaną czekoladę i orzechy włoskie. Na suchej patelni podprażamy sezam aż ziarenka staną się złociste i dodajemy je do pozostałych składników. Wszystko mieszamy i przekładamy do foremek. Pieczemy około 30 minut w 180 stopniach.

Gotowe!


Komentarze