Wegańskie mango lassi

Kto mnie zna, ten wie, jak bardzo lubię mango. Nie raz powtarzam, że gdybym musiała (na szczęście nie muszę!) wybrać jeden owoc i jeść go już do końca życia, bez chwili wahania wybrałabym właśnie je. 

Jestem też fanką wszystkich deserów z dodatkiem tego owocu. Często robię mangowe owsianki, a mango sticky rice to dla mnie prawdziwy rarytas. Nikogo nie powinno dziwić, że mango lassi też pokochałam od pierwszego spróbowania. Mango lassi to pochodzący z Indii najprostszy na świecie koktajl, którego główne składniki to mango, jogurt naturalny i woda. Do tego trochę cukru i obowiązkowo szczypta kardamonu, który cudownie wzbogaca smak deseru. 

Coraz większa dostępność i różnorodność jogurtów roślinnych w sklepach sprawia, że już nic nie stoi na przeszkodzie, by przygotować go w wersji wegańskiej.  Ja użyłam niesłodzonego jogurtu kokosowego, ale ten sojowy czy owsiany również świetnie się sprawdzi. 

wegańskie mango lassi


Składniki:


  • 1 duże dojrzałe mango
  • 200 gramów jogurtu roślinnego
  • 1 łyżka cukru lub syropu klonowego (jeśli używacie już posłodzonego jogurtu lub chcecie, żeby deser był bardziej orzeźwiający możecie go pominąć)
  • 100 ml wody (lub mniej, jeśli jogurt jest rzadki)
  • Szczypta kardamonu

Wykonanie:

Obrane mango i wszystkie pozostałe składniki blendujemy do uzyskania gładkiej, jednolitej konsystencji i przelewamy do szklanek lub kieliszków. Pijemy i zachwycamy się tym cudownym egzotycznym smakiem ;) To wszystko. Prawda, że proste? 

mango lassi



Komentarze